Beste sportvissers,

De vispas 2020 voor bestaande leden zijn al voor u aangemaakt en in het bezit van onze penningmeester.
Over lidmaatschap:
Het lidmaatschap is een kalenderjaar geldig. Dit betekent dat het lidmaatschap ingaat op 1 januari t/m 31 december van het betreffende jaar.
Indien u halverwege het jaar lid wordt, betaalt u hetzelfde bedrag als in het begin van het jaar en is het lidmaatschap geldig tot einde van het jaar en niet een jaar na datum van aanschaf.
Op welke manieren kunt u lid worden?

1) Online bestellen via onze website “online vispas”.
Dit is de makkelijkste methode indien u het afgelopen jaar nog geen lid was van onze vereniging, want dan ligt de vispas vanaf half november al voor u klaar bij onze penningmeester.
U krijgt na het bestellen van Sportvisserij Nederland via de mail een voorlopig bewijs van lidmaatschap toegestuurd. Dus u kunt meteen gaan vissen. Na plm 2 weken ontvangt u de definitieve vispas. Daarna ontvangt onze vereniging automatisch ieder jaar uw nieuwe vispas. (mits u niet opzegt voor 1 oktober)
Mocht het online bestellen om wat voor reden dan ook niet lukken, dan kunt u altijd nog de vispas ophalen bij onze penningmeester.

2) Ophalen vispas bij ons afhaaladres:
Tegen contante betaling kunt u de vispassen ophalen bij onze penningmeester. Graag van tevoren even een telefoontje om niet voor een gesloten deur te staan.
Ook kunnen nieuwe leden zich hier aanmelden en deze ontvangen meteen een “voorlopig bewijs van lidmaatschap”, zodat ze meteen kunnen vissen. Na plm 2 weken ontvangt u de definitieve vispas.

Vispassen ophalen:
Martien Martens
Kloosterstraat 17
6659 BR Wamel
0487-501885

Gaarne van tevoren even een telefoontje. Dit voorkomt dat u voor een gesloten deur komt.
Op zon- en feestdagen worden geen vispassen verstrekt.

3) Overboeken contributie.vispas:
Om u tijdig te voorzien van de nieuwe vispas, kunt u ook onderstaand bedrag dat voor u van toepassing is, overmaken op rekening: NL37 RABO 0156190923 t.n.v. HSV Haal op te Wamel, eventueel onder vermelding van uw vispasnummer wat rechts onder op uw vispas 2019 staat.
Het aanmaken van de vispas gebeurd op basis van naw gegevens van 2019. Indien de vispas niet op het ophaaladres wordt opgehaald of betaald, zullen wij de aangemaakte vispas moeten retourneren aan Sportvisserij Nederland.
Daarom is het belangrijk om adreswijzigingen of opzeggingen tijdig door te geven, doch voor 1 oktober.
Wij hebben (nog) geen automatische incasso of acceptgirokaarten.

Lijst van viswateren:
Bij het afhalen van de vispas of bij het door ons toesturen, ontvangt u tevens onze lijst van eigen viswateren.
Indien u dat eerder heeft aangegeven, ontvangt u tevens de lijst van Landelijke en Federatieve wateren. Deze dient u altijd samen met de vispas bij u te dragen.
Deze papieren lijst heeft u niet meer nodig indien u op uw smartphone “de visplanner” heeft geïnstalleerd. De visplanner is in combinatie met de vispas een wettelijk bewijs dat u in het desbetreffende water mag vissen.

Dubbele afdracht:
U heeft eventueel recht op teruggave van de teveel betaalde afdracht wanneer u naast uw 1e vispas ook lid bent geworden van een nieuwe vereniging. Verkoopadressen kunnen niet zien of u elders lid bent. Indien u online besteld wordt hier wel rekening mee gehouden.
Neem daarom altijd uw eerste geldige vispas mee naar ons verkoopadres.
Wanneer u toch meerdere vispassen heeft zonder een kruisje rechts naast het lidnummer, heeft u recht op teruggave van teveel betaalde afdracht. Een kruisje betekent dat u lid bent van meerdere visverenigingen)
In dat laatste geval ligt de oorzaak meestal in het fijt dat de persoonsgegevens bij één van de verenigingen niet overeenkomt met die van een andere vereniging waardoor u niet gematched bent.
U kunt uw teveel betaalde afdracht voor sportvisserij Nederland en de Federatie terugvragen via een speciaal aanvraagformulier op www.vispas.nl of telefonisch op 0900-2025358

Tarieven lidmaatschap incl. vispas 2020:
Lidmaatschap en vispas senioren € 40,00 (€ 41,00 bij opsturen)
Lidmaatschap en vispas t/m 13 jaar € 22,00
extras vispas € 30,00 (€ 31,00 bij opsturen)
Wij hanteren geen inschrijfgeld en nachtvissen is toegestaan.

Jeugdvergunning:
Wij verstrekken aan jeugdigen tot 14 jaar een gratis jeugdvergunning.
Deze vergunning heeft wel enkele beperkingen t.o.v de vispas t/m 13 jaar.
Bestellen kan heel makkelijk via onze website onder “jeugd”

Dagvergunningen kunnen alleen afgegeven worden voor onze eigen wateren.(dus niet voor wateren uit de Gezamenlijke Lijst van Nederlandse Viswateren)
Voor dagvergunningen is wettelijk geen (jeugd) vispas benodigd.
Voor onze dagvergunningen gelden de voorwaarden en bepalingen van onze "lijst eigen viswateren".
Dagvergunning: junioren € 5,00
Dagvergunning senioren € 10,00
Het is ook mogelijk een derde-hengeltoestemming aan te schaffen.
Deze toestemming geldt in alle drie de wateren van HSV Haal Op.
De kosten bedragen € 12,50 per kalenderjaar.