Viswater "De Putting" voor jong en oud

Vrijdag, 24 maart 2023

Na mijn verhaal over de Buitenwiel aan de Waalbandijk, wil ik ons viswater
“De Putting” onder jullie aandacht brengen.
Dit viswater aan de Nieuweweg is in 1935 gegraven voor zandwinning , benodigd voor de bouw van
het klooster “Huize Henricus” destijds gelegen aan de Hoogeweg (later dorpsstraat) in Wamel.
De Putting is geen groot viswater en beslaat een wateroppervlakte van 0,75 hectare, met een gemiddelde diepte van 1.30 meter.
De afgelopen jaren hebben we als vereniging ons best gedaan om het viswater zo makkelijk mogelijk bereikbaar en bevisbaar te maken.
Dit hebben we gedaan door het plaatsen van betonplaten aan de weg-zijde en het vernieuwen/verbreden van de noord-westzijde van het viswater.
Elk jaar wordt door een aantal vrijwilligers de overtollige begroeiing gesnoeid en wordt diverse malen, door de eigenaar en de vereniging, gemaaid.

De Putting is geschikt voor bijna iedere tak van de hengelsport. Dus voor jong en oud.
Allereerst wordt het water gebruikt voor de onderlinge wedstrijden met de vaste stok.
Iedereen in het bezit van een (jeugd)vispas vanaf 14 jaar mag hier aan meedoen.
Voor informatie hierover, bel de wedstrijdcommissie: 06-40656326 of een bestuurslid.

Het viswater is rijk aan vele vissoorten, waaronder een groot bestand aan karper, windes, brasem en voorn. Tevens een bescheiden aantal snoeken.
Naast de vaste stok, kun je natuurlijk ook uitstekend met de feeder vissen.
Nachtvissen is toegestaan, maar zorg wel dat de middendam niet geblokkeerd wordt door een bivvy o.i.d.

Al met al, als je een viswater zoekt dat makkelijk bereikbaar en bevisbaar is, zit je aan de Putting gebakken.

Tip: -Kijk voordat je wilt gaan vissen, op onze website, zodat je weet wanneer het viswater is
        gesloten i.v.m. wedstrijden.
      -Zorg dat je in het bezit bent van een (jeugd)vispas of gratis jeugdvergunning. (zie website)

Mocht je nog vragen hebben, bel gerust één van de bestuursleden.

Wij wensen jullie veel visplezier.

p.s.: Dit bericht is door mij opgesteld en komt voort uit een verzoek van een onlangs gehouden enquête, om meer bekendheid te geven aan ons viswater.